|
|
صفحه اصلی > اخبار
نسخه چاپي ارسال به دوست
همکاری ولوو و مایکروسافت برای متفاوت کردن خرید خودروولوو و مایکروسافت برای ساخت خودروهای خودران و فراهم کردن امکان تست خودرو با استفاده از هدست هولولنز این غول فناوری قرارداد همکاری بستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت لیزینگ خودرو غدیر و به نقل از ایسنا، این دو شرکت اعلام کردند که هدف اصلی شراکتشان طراحی خودروهای خودران، استفاده از دیتا برای عرضه خدمات، یادگیری ماشین و مدرنیزه کردن پروسه خرید خودرو است. این اقدام حضور روزافزون شرکتهای فناوری در فضای خودروها را منعکس میکند. غول محصولات الکترونیکی کره جنوبی ال جی ماه گذشته اعلام کرد که قطعات مورد نیاز خودروی برقی شورولت بولت جنرال موتورز را تامین خواهد کرد. گوگل هم سرگرم تست خودروهای خودران است در حالیکه اپل به طور محرمانه تلاش میکند یک خودروی خودران را طراحی کند. ولوو هم مانند سایر شرکتهای خودروسازی مشتاق است خودروهای اتوماتیک طراحی کند. این خودروساز در هفته گذشته “کانسپت26″ را رونمایی کرد که مدل طراحی داخلی یک خودروی خودران بود. دیتا و یادگیری ماشین یعنی جایی که رایانه میتواند یاد بگیرد خود را با انبوهی از اطلاعاتی که دریافت میکند تطبیق دهد و تصمیم بگیرد، بخش دیگری هستند که دو شرکت امیدوار هستند در آن همکاری کنند. خودروهای مدرن مجهز به حسگرهای زیادی هستند که میتوانند به عنوان مثال برای شناسایی شرایط جاده مانند لغزنده بودن مسیر مورد استفاده قرار بگیرند و اطلاعات لازم را برای راننده ارسال کرده و هشدار دهند. یکی دیگر از بخشهای همکاری دو شرکت استفاده از هدست واقعیت افزوده مایکروسافت به نام هولولنز به منظور کمک به مشتریان در زمان خرید خودرو است. بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مشتریانی که قصد خرید خودروهای ولوو را دارند میتوانند با استفاده از این هدست، خودرو را به صورت سه بعدی و در رنگهای مختلف مشاهده کنند و با نحوه کار کردن آن آشنا شوند. علاوه بر این از این فناوری (واقعیت مجازی/افزوده) می توان برای آموزش کارکرد قطعات و نحوه تعمیر و نگه داری آن استفاده کرد و کارکرد قطعات را به صورت عینی به نمایش گذاشت. ولوو نخستین شریک خودروساز مایکروسافت برای فناوری هولولنز است و دو شرکت اعلام کرده اند برای طراحی فناوریهای جدید خودرو با یکدیگر همکاری خواهند کرد. ولوو که در سال 2010 توسط شرکت جیلی چین خریداری شد، تلاش میکند شهرت خود را برای طراحی سوئدی و اهمیت به ایمنی بالا ببرد و عرضه هولولنز فرصتی برای این شرکت است تا برای مشتریانش تجربه ای فراتر از شیوه معمولی خرید در نمایشگاههای خود فراهم کند. منبع: خبرگزاری ایسنا / سایت جوان خودرو 1612: تعداد نمایش/٠٩:٠٣ - دوشنبه ٢ آذر ١٣٩٤ / ٨١ :شماره خبر
خروج طراحی وب سایت آریایک توسط aryanic highportal aryanic
|
|