یکشنبه، 27 مهر 1404

هدف‌گذاری حداکثری داخلی‌سازی در توسعه تارا هیبرید

shareIcon
هدف‌گذاری حداکثری داخلی‌سازی در توسعه تارا هیبرید

ایکوپرس- عادل پیرمحمدی، در اختتامیه دومین همایش بین‌المللی قوای محرکه نوین، بر نقش چهار صنعت پایه فولاد آلیاژی، پتروشیمی، ماشین‌سازی و الکترونیک در خودکفایی صنعتی تاکید کرد و گفت: سهم ورق فولادی داخلی در تولید خودروهای ایرانی افزایش یافته است؛ برای مثال در پروژه تارا هیبرید این سهم ۶۰ درصد خواهد بود.

 

وی افزود: با این حال، تامین برخی مواد اولیه و قطعات الکترونیکی هنوز به واردات وابسته است و حمایت نهادهای سیاست‌گذار و بانک مرکزی ضروری است.

 

پیرمحمدی همچنین به همکاری صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایران‌خودرو پروژه‌های تحقیق و توسعه‌ای در حوزه پوشش بدنه، پلیمرها و خودروهای هیبریدی را با دانشگاه‌ها دنبال می‌کند تا قطعاتی نظیر پک باتری و سامانه‌های کنترل خودرو بومی‌سازی شوند.

 

وی درباره نقشه راه تولید خودروهای پاک اظهار کرد: نخستین خودروی هیبریدی با مصرف کم‌تر از پنج لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش سال آینده تولید انبوه خواهد شد و ظرفیت تولید هیبریدی در دو سال آینده به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید. هدف بلندمدت، تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو هیبریدی با بومی‌سازی نسل جدید باتری‌ها و گیربکس‌ها و کاهش وابستگی به واردات سوخت است.

 

مدیرعامل ایران‌خودرو توسعه قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی را راهبرد اصلی مقابله با آلودگی و کاهش مصرف سوخت دانست و بر اهمیت حمایت مستمر از تحقیق و نوآوری و همکاری صنعت و دانشگاه تاکید کرد.